U Vukovaru je danas održana konferencija pod nazivom Podijeljena škola – stakleni zid ili prozor u drugi svijet, a na kojoj su predstavljeni rezultati istraživanja identifikacije mehanizama podrške i realizacije prava na obrazovanje manjinskih skupina koje je provedeno 2012. godine u školama na području Vukovarsko – srijemske i Istarske županije i grada Zagreba.
Prema riječima Asje Korbar, koja je radila kao istraživačica na projektu, kada se govori o sudjelovanju u javnom životu i politici učenici iz Istarske i Vukovarsko – srijemske županije, koji se školuju na jezicima manjina, slažu se potpuno s tim da bi pri donošenju važnih političkih odluka trebalo uzeti u obzir mišljenje svih etničkih skupina. U isto vrijeme učenici koji nastavu pohađaju na hrvatskom jeziku i pismu, posebno oni u Vukovarsko – srijemskoj županiji, imaju neutralan stav ili se čak niti ne slažu s tim.
– Istraživanje je pokazalo i da učenici nastava na većinskom jeziku, prije svega oni u Vukovarsko – srijemskoj županiji, još manju potporu daju ideji po kojoj je dobro da su u Vladi prisutni politički predstavnici nacionalnih manjina. Učenici s programima na jezicima i pismu manjina podupiru ovu tezu, rekla je Korbar. Istaknula je da je nakon provedenog istraživanja zaključak da etničke podjele, koje su prisutne u Vukovarsko – srijemskoj županiji nakon Domovinskog rata, ne ostavljaju roditeljima i učenicima stvarnu mogućnost izbora obrazovnog modela.
– Učenici, pripadnici nacionalnih manjina, u praksi gotovo uvijek završavaju u manjinskim školama po modelu A. Isto tako ne može se očekivati od škola da se same suočavaju s problemima koji proizlaze iz etničkih podjela u društvu. U tome im je nužna pomoć lokalne i šire društvene zajednice, rekla je Korbar.
>> \'Glavni krivac za dvojezičnost u Vukovaru je HDZ\'